Thursday

Bangga la Sangat !_!v

سْمِ اللَّهِ الرَّحْمَـٰنِ ا لرَّحِيمِ 
Sebelum korang rasa nak membaca blog tulisan aku nie, korang kena muhasabah diri dengan soalan berikut ! 

1. Adakah salah apabila seorang melayu memperbetulkan bangsa melayu ?

2. Apakah melayu telah hilang identiti untuk diri mereka ?

3. Adakah anda ialah betul-betul seorang melayu ?

4. Adakah anda bangga dengan bangsa anda?

š tajuk kali adalah pasal kita bangga dengan bangsa sendiri. So saya sebagai orang melayu boleh mempertikaikan bangsa saya sendiri. Dan ini harus di ambil iktibar oleh segenap umat yang berada atas muka bumi tanah Malaysia. TIDAK ADA SEBARANG PERKAUMAN DISINI YEK !.

This is few line of our prophet tough.
Rasulullah s.a.w pernah ditanya oleh Wathilah bin al-Asqa’: Wahai Rasulullah! Apakah yang dimaksudkan dengan al-assabiah? Sabda baginda: “Kamu menolong kaum mu atas kezaliman”. 

Jadi korang rasa korang buat tak benda nieh?

Kezaliman : Menempatkan sesuatu bukan pada tempatnya

Mari saya2 kita berdoa agar kita tidak dalam golongan orang yang zalim. Amin.....

  Berbalik kepada tajuk hari ini, “Bangga la Sangat”, sebenarnya aku terpanggil untuk menulis satu cerita pasal aku, dan pemerhatian aku…bukan susah sangat pun nak buat penelitian terhadap bangsa aku sendiri..bahkan ia membuat aku sedar tentang berberapa perkara…

Satu, adalah sangat tidak relevan bila korang mengaku korang tuh melayu sangat…sekarang melayu + ISLAM adalah sangat berkait rapat..korang nak tau kenapa?kerana mentaliti kita yang sering terpesong !!!!...melayu bukan ISLAM, tapi ISLAM ADALAH UNTUK SEMUA..nampak jek melayu, yes thats it dia Islam…tapi adakah dia mengamalkan cara hidup ISLAM…jika korang bangga korang melayu, korang patut lupakan, sebab ia tak membawa sebarang makna..tapi tolong la jaga imej kita sebagai umat Islam…

 Dua, korang tak perlu bangga dengan bangsa korang iaitu Melayu – kerana orang kita di ancam oleh moral decline iaitu kejatuhan AKHLAK yek..takpayah cerita, tengok sndiri pun boleh tahu..this is the society that all of us wanted to be ?? could anyone tell me??..kenapa perkara sebegini berlaku. ? takpeh biar aku explain..masyarakat kita telah dibentuk untuk menjadi satu masyarakat yang mementing kan budaya luar dari dalam negara !!! dan ini perkara yang serius untuk diberi perhatian oleh_____________ terus membina INFRASTRUKTUR yang tinggi2 daripada membangun kan akhalak..adakah halal sesuatu pemimpin sendiri yang tidak menunaikan solat untuk politik mereka ?? … saya tidak merefer kepada mana2 pihak !!!
Kesimpulannya disini korang kena sedar apa yang patot korang buat untuk tolong bangsa korang yang telah banyak terpesong…igtlah kita, bangsa adalah identiti sesebuah negara !_!

 Oh tidak – hari ini sungguh malang kerana kena langgar dengan BMW, then kereta rosak dijalan LOKE YEW !! oh shit, lg 1 orang melayu ckp mcm gini : “ pakai hensem2 tapi kereta rosak” apa masalah kau mamat, kau pun drive kereta saga jek …don’t act like stupid malay ok! U just bring a bad image for all of us..!! ok he just make a statement that, im super hot..btol???Hahaha..itu sajek yang penting..

-       We are just we are, n no one can change it ..