Sunday

kawan

kalau before ni aku cerita beza
kawan dan sahabat(click untuk tgk entry ni)
skarang ni aku nak cerita sikit ciri member yang I ada :)

kawan - mmg ramai . takpayah cerita. macam whole malaysia ni I ada kawan akak angkat abg angkat sedara angkat makcik angkat kawan skolah .. bla bla bla bla..
ramai kan .. hahahaha tapi yang paling penting mereka ni manusia ok ! ada jgak kelemahan diaorang. bkan nak ckp apa tapi I pun manusia gak kadang2 perlu kan respect . respect I sebagai kawan adik sedara or apa2 jek la..
hahahaha.. kawan tak semestinya kawan yang baru kita kenal .. even parent pn leh jadi kawan terbaik..

berbalik pada topik kita ciri ciri member saya
1) saya ada kawan yang pentingkan diri sendiri.....
sebenarnya ramai kawan mcm ni tapi tak tau cm ne nk ckp...bila da takda kawan baru sibuk2 carik saya...bila da tak tau pape baru carik saya...bila takda wet carik saya...bila ada masalah carik saya...mcm la sy ni pendengar yang terbaik kan * tapi mmg pun .. hahaha saya selalu diam kan jek mereka..sebab saya tak reti nak buat mereka sedih......entah la..apa yang saya buat. saya cuma diam kan diri. sehingga mereka sedar yang saya tak berminat tok menjadi separuh daripada mereka..bila mereka msg saya, tanya sepatah jawab sepatah..
ada pepatah mengatakan sebegini :
BEING NICE TO SOMEONE YOU HATE DOESN'T MAKE YOU FAKE. IT MEANS YOUR MATURE ENOUGH TO TOLERATE YOUR HATE TOWARS THEM


2) saya ada kawan yang kaya raya tapi kaya tok diri sndiri ..
sorry to say kawan mcm ni lagi tak leh terima, tapi mereka tetap berkawan dengan saya..mereka ada pendapat mereka...saya pun terikut - ikut * yang baik jek ok ! contohnya adab orang kaya, hehe , adab kat meja makan, adab bercakap, lor bercakap pn adab ke??part yang tak ske ialah bila mereka ini ske membandingkan diri mereka dengan orang yang tak berkemampuan...ayat tak leh belah..diaorang leh ke pakai cm aku pakai  *** zasss - mmg aku mampu pakai cm korang kan !
-----> tah mcm mana tah sya leh duduk dengan mereka tapi takpenah kena perbandingan...

3) saya ada kawan yang baik dan pemurah
ok ini la type kawan yang aku carik..bkan carik tapi mmg ada..my mama selalu ckp carik la kawan yang baik dan kawan yang pemurah..bkan apa susah kot nak carik kawan2 yang wujud cm ni..saya yakin mereka yang berperangai mcm ni disenangi ramai..saya ske mereka ... saya syg mereka ...mereka akan jadi kawan terbaik ...best friends forever..
kat bawah ni ada senarai nama bestfriend,boyfriendsever,girlfriendsever...so click on them to know each of  them better :)

kesimpulannya, kadang kadang kita kena reflect diri kita..kita kawan jenis mcm mana, siapa kita, dan mengapa kita bernilai untuk mereka...kebenaran mmg menyakitkan tapi terima la seadanya...
sekian..

p/s : F.r.i.e.n.d.s stands for funny ridiculous exciting nerds different and special

with love - haziq dxy
                                                                                                    
since kat atas ni cerita pasal kawan, i tak nak la cerita pasal my kawan, now my review bout' my best ever cousin...
Nurul Ain Ahmad :) ( click there)
Ain Ahmad
1) sumpah serasi
2) "cantik"
3) putih
4) baik
5) cousin best ever.
6) 18 tahun
7) kuat gossip #sama dengan aku 
8) rajin aka nurse my Atok
9) seronok
10) happening

these are words that can i describe u my deares cousin Ain :)
Haziq Dxy